Ameliyat Olmadan Bel Fıtığı Tedavisi4.2.2022

Doktorumuz sizlere " Ameliyatsız Bel Fıtığı Tedavisi " hizmeti verebilmektedir. MR sonuçlarınız ve hastalık durumunuza göre yapılan muayeneniz sırasında izlenecek yolun bilgisi aktarılmaktadır.

İnsan omurgasında omur kemikleri, omur ile arasında yer alan kıkırdak kıvamındaki disklerimiz ve bu omurlarımızı birbirlerine bağlayan faset eklemler & ligaman ve bazı  bağlardan meydana gelmektedir. İnsan omurgasının kanalı içerisinde yer alan omurilik ve omurilikten çıkan sinirlerin geçişi olmaktadır. Bel fıtığının doğduğu yer  bu bölgede meydana gelen sorunlar ve hasarlar nedeni ile ortaya çıkmaktadır. Omurların arasında travmalar, diskler, ağır kaldırma işlemleri, kilonun verdiği etkiler, ilerleyen yaş vb.. nedenlere bağlı ortaya çıkmaktadır.

Bölgede fıtıklaşan disklerin omurilik & sinirlere baskı yapması sebebiyle kişinin bacak bölgesinde ve bel bölgesinde ağrıları beraberinde getirir. Ameliyat olmadan tedavi edilecek bel fıtığına 2 farklı başlıkta bakabiliriz.

Bu başlıkların hangisine karar verileceği, hangi yöntemler uygulanacağı doktorumuz ile yapılacak olan görüşme ve muayene sırasında belli olacaktır.

AMELİYATSIZ BEL FITIĞI TEDAVİ YÖNTEMLERİ

Öncelikli olarak hasatalara spor, istirahat, ilaç tedavisi, fizyoterapi tedavileri önerilmektedir. Ülkemizde yer alan bel ağrılarının bir çoğu bu şekilde giderilebilmektedir. Her ağrının her fıtığın kendine has tedavisi bulunabilir. Bu tedaviler hastaya ameliyat masasına yatmayı gerektirmez ve büyük bir kısım bu şekilde doktorumuzun yönlendireceği yöntem ile iyileşmektedir.

Bu yöntemlerden sonuç alınamadığında ise diğer yönteme geçilir;

Bu yöntemimizde ilk tedavi seçeneklerinden yanıt alamayan hastalarımıza uğgulama yapılır. Epidural steroid enjeksiyonu ile nükleoplasti yöntemleri tercih edilecektir.

Sizde bel fıtığı doktoru arayışlarınızda Doktorumuzun kurumsal web sitesini ziyaret eden hastaları içerisinde yer alıyorsanız. Öncelikle içerikleri incelemeli ve akabinde randevu için iletişim sayfasında yer alan numaraları aramalısınız.