Bel Fıtığı Ameliyatı Bilgi Alın25.2.2019

Bel Fıtığı Ameliyatı Bilgisi Al‎mak İçin Doktorumuza Danışın. Sitemizde yer alan soru ve cevap menü sekmesi üzerinden 800´den fazla soruyu 2018 itibari ile cevaplayan doktorumuz sizlerin aynı bölümde sorularınızı cevaplıyoruz.

Bazı hastalar şiddetli ağrı nedeniyle oturup kalkamaz, çalışamaz, uyuyamaz, günlük temel ihtiyaçlarını gideremez haldedirler. Yaşam kaliteleri anlamlı derecede azalmıştır.

Bir kısım hastada ise sorun sadece bel, kalça ve bacakta ağrı ve uyuşma değil, daha da önemlisi bacak ve ayak kaslarındaki güçsüzlük ya da idrar ve dışkı yapamamak da olabilir.

Bel fıtığı nedeniyle sıkışmış ve ezilmiş olan sinir kökü üzerinde gelişen ödem, bacağa, ayağa, mesaneye giden kaslarda değişik derecelerde felçler gelişmesine neden olabilir.

Bel fıtığı hastalarının çok az bir kısmı, yaklaşık olarak % 5’i gerçekten ameliyat ile tedaviye ihtiyaç duyarlar. %95 oranındaki bir hasta grubu ise, ilk aşama tedavisi olan ilaç tedavisi, istirahat ve fizik tedavisinden fayda görürler. Ayağında kuvvet kaybı olan, idrar ya da dışkı yapmakta sıkıntı çeken ve birinci ile ikinci aşama tedavilerinden yeterince fayda görmeyen hastalar için ameliyat doğru ve gerekli bir tedavi yöntemidir.

Birçok fıtık sadece başlangıç aşamasında veya küçük fıtıklar olarak sınıflandırılmaktadır. Bu sınıftakiler için fizik tedavi, egzersiz programları, ilaç tedavileri, dinlenme, ergonomik önlemler rol oynar. Tedavi yöntemlerine ek olarak özellikle bel fıtığına eklem problemleri eşlik ediyorsa hastalara korse ve duruş eğitimi de verilmelidir. İlave olarak verilen bel egzersizleri ile bel fıtığının erken başlangıç aşamasında bel fıtığının ilerlemesi önlenebilir.

Daha fazlası ve merak ettiğiniz soruların yanıtları için hiç çekinmeden hemen bizleri arayabilirsiniz. Randevu hattımız ise sitemizin iletişim sayfasında yer alan numaralar üzerinden hizmet vermektedir.