Bel Kireçlenmesi24.12.2018

Kireçlenme, insanda en sık karşılaşılan eklem hastalıklarından biridir. Genel olarak 45 yaşından sonra başlayan kireçlenme özellikle boyun ve bel bölgesinde görülür.

Faset sendromu olarakta bilinen bel kireçlenmesi sorunu toplumumuzda sık görülmektedir. Bel kireçlenmesi tedavisi sürecinden önce, bel kireçlenmesi nedir sorusunu cevaplayalım. Belimizde 5 adet omur kemiği vardır. Bu kemikler, faset eklem adını verdiğimiz eklemler aracılığıyla birbirine bağlanır. Omurun arkasında yer alan faset eklemler, omurganın esnek hareket etmesini sağlar.

Kireçlenmenin belirtileri hangi eklemin etkilendiğine ve durumun ciddiyetine bağlı olarak değişiklik gösterecektir. Yine de en yaygın belirtiler eklemlerde özellikle sabahları ya da bir süre dinlenmeden sonra görülen tutulma ve ağrıdır. En çok etkilenen eklemler bel, kalça, diz ve ayaklardır. Bu eklemlerde kireçlenme olduğunda yürüme, merdiven çıkma ve nesneleri yerinden kaldırma gibi hareketlerde zorlanırsınız.

Tedavi amacıyla, hastanın bulgularına göre karar verilmek şartıyla yatak istirahati, ilaç tedavisi, fizik tedavi, egzersiz, bel enjeksiyonları (bel bölgesine iğne), ameliyat gibi seçeneklere başvurulabilir.

Daha fazla bilgi ve doktorumuza danışmak için hastanemizden randevu alabilirsiniz.