Belde Fıtık Nasıl Anlaşılır?28.6.2019

Bel fıtığı konusunda herkesin bilgi sahibi olması gereklidir. Erken teşhis tedavi şansını da beraberinde getirmektedir.

Günlük yaşantımızı olumsuz şekillerde etkileyen ve oldukça zahmet çektiren bir hastalık olan Bel Fıtığı, her hastalıkta olduğu gibi erken teşhisle kurtulmak daha kolay olacaktır. Bel fıtığının nedenlerini, sebeplerini bilmeli ve ona göre hareket etmelisiniz. Beliniz için dikkat etmeniz gereken önemli bir çok noktayı doktorumuz Selçuk Aydın sizlerle paylaşmaktadır.

Sıklıkla kalçalarda ve belde günlük yaşantınızı etkileyici, hareket kabiliyetinizi azaltan ağrılara neden olan bel fıtığı seviyesine göre hafta veya ay içerisinde iyileşebilmektedir.Omuriliğimizi korumayla görevlendirilmiş 24 omurga kemiği arasında bulunan 5 tanesi belimizde bulunmaktadır. Bel fıtığınız da bu bölgede oluşmaktadır. Omurganızın kemiklerinin aralarında hareketliliğinizi sağlaması amacı ile bulunan disklerin yerinden oynaması sonucunda bel fıtığı oluşmaktadır. Halk arasında disk kayması da denilmektedir buna.

Belde fıtık genelde bel, kalça ve bacak ağrısı ile anlaşılabilirdir. Siyatik diye bilinen sinir kökü ağrılarında bel fıtığı anlaşılabilir. Bel fıtığının anlaşılmasında bize yol gösteren diğer bir özellikse kişide hareket kısıtlamalarıdır, oturmada, kalkmada güçlük çeken hastaların en yakın hastanede ilgili birimlerde kontrollerini yaptırması gerekmektedir. Aynı zamanda ileri seviye bel fıtığı belirtileri arasında bulunan bacaklarınızda karıncalanmalar, uyuşukluk ve idrar tutamama da görülmektedir. Çabuk yorulma ve iktidarsızlıkda ileri derecede bel fıtığı hastalarında görülmektedir.