Beyin Damar Tıkanıklığı Tedavisi23.1.2020

Beyin Damar Tıkanıklığı Tedavisi  hakkında kısa bilgilendirmelerin yapıldığı Dr Selçuk AYDIN kişisel web sitesinden bir çok sorunun yanıtını bulabilirsiniz.Beyin damar tıkanıklığı tüm inmelerin yaklaşık %85’inden sorumludur. Beynimiz sağ ve sol yarı kürelerden oluşur ve damar tıkanıklığının etkilediği tarafa göre inmenin kişide yol açtığı sorunlar farklılık gösterir. Bu farklılık özellikle duyuların algılanması, konuşma-anlama ve davranış bozukluklarında kendini gösterir.

Beyin Damar Tıkanıklığı Tedavisinde; İlaç tedavisi, spesifik ilaç tedavisi (atardamar ya da toplardamar içine pıhtı çözücü spesifik ilaç verilmesi),

Beyin Damar Tıkanıklığı Tedavisinde; Cerrahi tedavi (çeşitli amaçlar ile ve farklı aşamalarda ve farklı amaçlara yönelik çeşitli cerrahi müdahaleler uygulanabilir; örneğin, büyük bir kanama ise kanama boşaltılabilir, beyin damarı tıkanmalarında ödeme bağlı beyinde bası oluştuğunda beynin rahatlatılması ameliyatı yapılabilir, tıkanan beyin damarına çok erken dönemde girişimde bulunulabilir, beyinde kanlanma yetersizliği olan hastalarda ya da riskli durumlarda, örn. beynin büyük damarlarını tutan tümörlerin cerrahisinde, beyin damarlarının yeniden yapılandırılması gibi cerrahi girişimler) uygulanabilir.

Beyin Damar Tıkanıklığı Tedavisinindeki bir başka tedavi yaklaşımı nöroradyolojik (damar lümenini açmaya yönelik çeşitli uygulamalar, örn. stentleme, … ) girişimlerdir. Bunun yanı sıra beyin damar tıkanıklığı tedavisinde hastanın yaşamsal işlevlerini ve vücut fizyolojisini optimal/en uygun durumda tutabilmek için destek ve bakım tedavisi ve ilk günden itibaren başlatılan erken fizyoterapi tedavinin temel unsurlarıdır.

Görüldüğü gibi, beyin damar tıkanıklığı tedavisi çok yönlü, mültidisipliner, donanımlı ve uzman bir hastane ve ekibi gerektirmektedir. Bu bakımdan, beyin damar tıkanıklığı tedavisi uygulanmadan önce bu tip hastaların olabildiğince erken aşamada ve uygun merkezlere ulaştırılması gerekir. Bu durum  beyin damar tıkanıklığı tedavisinde, hastalığın seyrinin ve sonucun iyi olması için büyük önem taşımaktadır.

Bu ve bunun gibi daha fazla bilgi, muayene için hemen web sitemizde yer alan numaraları arayarak randevu alabilirsiniz.