Beyin Kanaması Nasıl Anlaşılır?24.1.2019

Beyin Kanaması Nasıl Anlaşılır? Bu sorunun cevabını merak ediyorsanız bazı bilgileri sizlerle paylaşmaktayız. Ancak mutlaka ve mutlaka doktora görünmelisiniz.

İki tip beyin kanaması vardır: beyin içine kanama (intraserebral) ve beyin zarlarının altına (subaraknoid) yani beynin çevresine kanama.  Baş Dönmesi, Halsizlik, Konuşma Yetisinde Azalma, Yüz Felci, Migren Ağrıları başlıca belirtileridir.

Beyin kanaması, çeşitli basit belirtilerle ortaya çıkan, acil önlem alınmaması ve kanamanın durdurulamaması durumunda kalıcı felç veya ölümle sonuçlanabilen son derece ciddi bir vakadır. Bu yüzden beyin kanaması nasıl anlaşılır, belirtileri nelerdir iyi bilmek gerekiyor. Günümüz şartlarında her yıl milyonlarca insan beyin kanamasından dolayı hayatını kaybediyor veya çok ağır sakatlıklarla karşı karşıya kalıyor. Beyin kanaması geçiren kişilerin çok acil hastaneye yetiştirilmeleri gerekiyor. En geç 2 saat içerisinde hastahaneye yetiştirilip, tedavisine başlanan hastaların çok yüksek bir bölümü kalıcı bir hasar almadan sağlığına kavuşuyor.

Hekimin yapacağı nörolojik muayenenin sonucunda hastada meninkslere bası yapan bir durumun olduğu ortaya çıkacaktır. Muayene sonucunda ense sertliği, bedenin çeşitli yerlerinde nörolojik bozuklukların bulunması ve göz dibi muayenesinde kanamanın görülmesi beyin kanaması tanısı koymaya yardımcı olur.

Detaylı bilgi ve doktorumuzdan randevu almak için iletişim sayfamızdan bizlerle irtibata geçebilirsiniz.