Beyin Kanamasının En Bilinen Belirtileri7.1.2020

Beyin Kanamasının En Bilinen Belirtilerini sizler için doktorumuzun kişisel web sitesinde derleyerek kısa bir yazı ile paylaştık. Sizlerde sorunlarınız için doktorumuza ulaşabilirsiniz.

Beyin kanaması , beyin dokusu içine (intraserebral) ya da onu çevreleyen zarlar ve kemik  arasına (subaraknoidal, subdural, epidural) olan kanamayı ifade eder. Bu kanamalar travmatik yani herhangi bir nedenden dolayı beyne alınan darbe sonrası olabileceği gibi,hipertansiyon ve başka sistemik herhangi bir hastalık neticesinde de ortaya çıkabilmektedir.

KISA BAŞLIKLARLA BEYİN KANAMASI BELİRTİLERİ

Bir beyin kanaması çeşitli farklı semptomlara neden olabilir. Bu semptomlar yüz, kol veya bacakta ani karıncalanma, halsizlik, hissizlik veya felç içerebilir. Bu, vücudun sadece bir tarafında meydana gelmesi muhtemeldir.

Diğer beyin kanaması belirtileri şunlardır:

– Ani, şiddetli baş ağrısı
– Yutma güçlüğü
– Görme problemleri
– Denge veya koordinasyon kaybı
– Kafa karışıklığı veya anlama zorluğu
– Konuşma zorluğu
– Uyuşukluk ya da bilinçsizlik
– Nöbetler

Beyin kanaması belirtileri: Travma dışı nedenlerle oluşan beyin kanamaları, kanamanın şiddetine bağlı olarak baş ve/veya ense ağrısından ani bilinç kaybına kadar çeşitli şikayetlere neden olabilir. Subaraknoid kanamada ani, şiddetli baş ağrısı tipiktir. Hastalar genellikle bu baş ağrısını “hayatımın en kötü baş ağrısı” şeklinde tarif ederler. Şiddetli baş ağrısının yanında, bilinç bulanıklığı/kaybı, nöbet (havale), bulantı ve kusma, kol ve bacakta kuvvetsizlik, konuşma ve görme bozukluğu gibi şikayetler de ortaya çıkabilir.

Bulguları: Kanamanın beynin hangi bölgesini etkilediğine bağlı olarak tam veya kısmi felç (yüz, kol ve bacakta kuvvetsizlik), konuşma ve görme bozukluğu (bulanık görme, çift görme vb.), bayılma, kasılma ve titreme şeklinde nöbetler ortaya çıkabileceği gibi bu bulguların hiçbiri olmaksızın sadece ense sertliği (boynu öne doğru eğmekle ensede ağrı, harekete direnç) ve ışığa karşı hassasiyet de izlenebilir.

Tanısı İçin Neler Yapılmalıdır: Yukarıdaki şikayet ve bulguların varlığında, beyin kanamasından şüphelenilerek beyin tomografisi çekilmesi gereklidir. Bilgisayarlı tomografi (BT), beyindeki kanamayı göstereceği gibi; benzer şikayetlere neden olabilen damar tıkanıklığına bağlı inmelerin beyin kanamalarından ayırt edilmesini de sağlar. Tomografide beyin kanaması saptanması durumunda kanamanın altında yatan nedeni ortaya çıkarmaya yönelik olarak tomografili anjiyografi (BT anjiyografi), manyetik rezonans (MR) görüntüleme ve MR anjiyografi ve kasıktan girilerek yapılan anjiyografi (DSA) gibi ek tetkiklere ihtiyaç duyulabilir. Ayrıca daha nadir olarak tanıda şüphe varlığında, belden su alınarak (lomber ponksiyon) da kanama teyit edilebilir.

Detaylı bilgi ve randevu için iletişim sayfamızdan doktorumuza ulaşabilirsiniz.