Beyin Tümörü25.12.2019

Beyin Tümörü Nedir? Hakkında Detaylı Bilgilerin yer aldığı web sitemizi inceleyebilir ve sizde okuyarak bilgi sahibi olabilirsiniz.

Beyinde bulunan normal hücrelerin anormal bir şekilde büyümesi sonucunda kötü ve iyi huylu olmak üzere kitleleşen yapıları beyin tümörü olarak adlandırmaktayız. Beyin tümörleri her yaş döneminde görülebilir. Yeni doğan çocuklardan yaşlı insanlara kadar her kesimde görülebilmektedir. Orta yaşlar sonrasında özellikle kanserli hastaların bir çoğunda kanserin yayılması ile beyinde tümör ortaya çıkmaktadır. Bu meydana gelen kitlenin kafa tası içerisinde basıncın artmasına sebep olarak beyin üzerinde baskı yapmaya başlar ve kişinin hayatında bir takım  olumsuz belirtileri de beraberinde getirir. Beyin tümörü problemlerinin erken teşhis edilmesi hastaların hem hayatını hem de yaşamının kalitesini oldukça fazla etkileyen bir durumdur.

Beyin Tümörünün Bilindik Bazı Belirtileri Şunlardır;

* Baş ağrısı
* Epilepsi benzeri bayılmalar
* Vücudun bazı bölgelerinde kısmi felçler
* Şiddetli kusmalar
* Bazı fiziksel yeteneklerimizin kaybı
* Kişilik bozuklukları

Beyninde tümör olan hastaların ortalama %62´sinde baş ağrısı görülmektedir. Hastaların ağrıların son bir kaç ay içerisinde daha fazla olduğunu ve gittikçe şiddetlendiğini ifade etmeleri yaygın belirtiler arasındadır. Aynı şekilde bulantı olarak kusma durumları da uzun sürdüğü taktirde, yani birkaç gün ve hafta sürmesi önemli bir durumdur. Fakat baş ağrıları ve kusmanın uzun süreli olmaması migreni de şüphelendirebilir.

Beyin Tümörleri iyi huylu ve kötü huylular olarak ayrılmaktadır.Beyin tümörleri genellikle birincil ya da ikincil olarak sınıflandırılırlar ve bunlar (genellikle) vücudun herhangi bir yerinde başlayıp beyine metastaz yapanlar ve beyinde oluşanlardır. 9 yaş altı ve 55 yaş üstü daha sıklıkla görülen beyin kanserlerine, beyaz ırkta ve erkeklerde daha çok rastlanır.

Daha fazlası için sitemizde gezintiye çıkabilir veyahut doktorumuzdan randevu alabilirsiniz.