Boyun Ağrısı Neden Oluşmaktadır24.3.2020

Boyunlarda oluşan ağrılar, başınız iel vücudunuz arasında bağlantıyı saptamakta olan boyun bölgesi üzerinden sizleri yormakta ve hareket kabiliyetinizi azaltmaktadır. Başınızı destekleyen boyun sizi dengeli pozisyonda tutacaktır. Başınızın bir çok yöne rahat ve dengeli bir şekilde hareket etmesini sağlayan boyun, kafanızdan gövdenize geçen büyük damarları, omuriliği, kolunuza giden sinirleri korumak ile görevlidir.

Boyun, vücudunuzdaki en karmaşık eklem yapısına sahip olan bir bölgenizdir. Omurganızın en hareketli olan parçasıdır da aynı zamanda. Bu sebep ile mesleksel veya akut travmalara da açıktır.

Boyun ağrıları sadece ülkemiz insanlarında değil, dünya da da en fazla görülen sağlık sorunları arasında bulunmaktadır. Her kesimde, her yaşta, her cinste insanda görülebilen boyun ağrıları için etrafınızda bulunan her 4 kişiden birinde mutlaka yaşamı boyunca 1 kerede olsan boyun ağrısı yaşadığını bilmektedir. Genelde hafif şiddetli ağrılardır, geçici ağrılar olarak bilinmektedir. Bazı durumlarda çok ağrılı geçmekte, hareketlerimizi kısıtlamaktadır. Gelişen teknoloji ile masa başı işleri artmış ve boyun ağrısı da yaygınlaşmıştır. Boyunda ağrı görülmesinin sıklığı yaşlandıkça, yaş ilerledikçe artmaktadır.

Kişilerin günlük hayatlarındaki yaşanan iş stresleri, gerilimler dahi boyunda oluşan ağrıyı arttırmaktadır. Boyunuzun ağrıması ile beraber sırtlarınızda, omuzlarınızda ve ellerinizde ağrımalarda olabilir. Aynı zamanda baş ağrısı, baş dönmesi ve dengesizlik de bu durumlarda sıkça karşılaşılan etkenlerdir.

Sizlerde yaşadığınız bazı boyun ağrılarını dikkate almalı ve hemen en yakın sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.