Boyun Fıtığının Bilinmeyen Özellikleri22.4.2019

Boyun fıtığı son yıllarda oldukça fazla görülen yaygın bir hastalıktır. Bir tür omurga bozukluğu olan bu hastalığın belirgin özellikleri vardır ve genellikle yaygın olarak bilinmektedir. Boyun fıtığının bilinen ayırt edici özellikleri arasında boyun, sırt ve kol ağrıları vardır.

Bel fıtığı, bel kayması gibi benzer hastalıklar yalnızca bel bölgesini tehdit ederken boyun fıtığında durum farklıdır. Boyun fıtığı tüm vücutta işlev bozukluklarına sebep olabilmektedir.  Vücudumuzda ki sistemler ile ilişki içerisinde bulunan omuriliğimizde oluşan küçük bir fonksiyon bozukluğu kendisi ile alakasız olduğu düşünülebilecek bir reaksiyon gösterebilmektedir.

Bu bilgiler ışığıda boyun fıtığı boyun ve kol ağrsı, uyuşukluk ve güç kaybından ibaret olmadığı bilimektedir. Boyun fıtığının az bilinen özellikleri şunlardır;

* Baş ağrısı: Ense kökünden başlayıp, şakak ve göz çevresine kadar yayılabilen belirgin bir ağrıdır. Migren ve Gerilim tipi baş ağrısı ile karıştırılabilmektedir.

* Denge Bozukluğu: Hasta tarafından baş dönmesi olarak düşünülsede aslında vücudun dengesini kaybetme durumudur. Zeminin ayaklarının altından çekilmesi hissi ile kendini göstermektedir.

* Çarpıntı: Kalp ritminde oluşan bozukluklar hastanın kalp atışlarını kuvvetli olarak hisstmesine neden olur.

*Anksiyete Bozukluğu: Endşe, durumlara aşırı tepki, çabuk üzülme ve çabuk sinirlenme gibi durumlar ortaya çıkabilir.

*Kan Basıncı: Boyun fıtığının ilk yıllarında hipertansiyona sıkça rastlanmaktadır.

*Terleme: Saç diplerinde ve yüzde oluşan aşırı terleme sıkça gözlemlenmektedir.

*Bağırsakların yavaş çalışması

*Üşüme