Çakmak Erdem Hastanesi Bel Fıtığı Doktoru26.12.2022

Çakmak Erdem Hastanesi bel fıtığı doktoru, hastaların bel fıtığı problemleri adına çeşitli tedaviler ile çözüm bulmaktadır. Bel fıtığı günümüzün en sık yaşanan problemlerinden biridir. Bel fıtığı olarak adlandırılan bu hastalık, omurgalar arasında bulunan disklerin çeşitli sebepler dolayısıyla kayması ya da yırtılması sonucunda meydana gelir. Bel fıtığına neden olabilecek pek çok farklı durum bulunmaktadır.

Bel Fıtığının Nedenleri

Bel fıtığı olarak adlandırılan bu hastalığın nedenleri net bir şekilde bilinmemektedir. Ancak bu hastalık genellikle ailevi yani kısmen kalıtsal şekilde meydana gelir. Bunun yanı sıra aktiviteye bağlı risk faktörlerinin de bel fıtığına neden olduğu bilinmektedir.

Her yaşta insanda ortaya çıkabilecek bir hastalık olan bel fıtığı, hayat konforunu oldukça düşüren ve rahatsız eden bir rahatsızlıktır. Çakmak Erdem Hastanesi bel fıtığı doktoru, hastalığın hangi seviyede olduğunu tespit etmekte ve böylelikle tedavi yöntemleriyle hayatı daha konforlu hale getirmektedir.

Bel fıtığı problemi yaşamaya neden olan etkenler yaşlanma, dejenerasyon, kalıtsal, aşırı kilo ya da ani ve ağır yük kaldırmadan kaynaklanan gerilimler olabilir.

Bel Fıtığının Belirtileri

Bel fıtığı vücutta meydana gelen ağrılarla kendini belli eden bir rahatsızlıktır. Bu rahatsızlık özellikle kalça, bacak ve ayaklara yayılan ağrı ile kendini gösterse de, bacaklarda veya ayaklarda karıncalanma ya da uyuşukluk yaşama ve kas güçsüzlüğü de bel fıtığının belirtileri arasında bulunmaktadır. Bunun yanı sıra bel fıtığı yaşıyor olduğunuza dair belirtiler şu şekilde listelenebilir;
•    Hareket esnasında zorlanma,
•    İktidarsızlık,
•    Bel ve bacaklara vuran şiddetli ağrılar,
•    İdrar tutamama ve denge kaybı,
•    Gündelik ve basit hareketlerin ardından gelen yoğun yorgunluk,
•    Yürürken ya da otururken meydana gelen zorluk.

Eğer siz de bu belirtilerden birini ya da birkaçını yaşıyorsanız bu durum bel fıtığına sahip olduğunuzu gösterebilir. Bel fıtığı, acil doktor müdahalesi gerektiren, ciddi bir rahatsızlıktır.

Bel Fıtığı Tedavi Yöntemleri

Bel fıtığı hayat konforunu oldukça düşüren bir rahatsızlık olması sebebiyle kısa süre içerisinde tedavi edilmesi gereken bir hastalık olarak ele alınabilir. Ancak bunun tedavi yöntemleri hastanın geçmişine, hastalığın seviyesine ya da kullandığı ilaçlara göre değişkenlik göstermektedir. Tedaviye başlamadan önce gerekli teşhis konulmakta ve ardından hastanın hasta geçmişi ele alınarak tedavi yöntemleri planlanmaktadır. Bacak ve bel başta olmak üzere neredeyse tüm vücudu şiddetli bir ağrıya maruz kaldığı bel fıtığı hastalığı, ilerlediği takdirde cerrahi yöntemler haricinde çözülmesi imkansız hale gelen bir hastalık olarak ele alınabilir. Ancak belirtilerin görülmeye başladığı an başlanan tedavi cerrahi yöntemlere gerek kalmadan iyileşme sunmaktadır. Bu gibi belirtilerde hastalar için en doğru tedavi yöntemini planlayan Çakmak Erdem Hastanesi bel fıtığı doktoru, hem cerrahi hem de cerrahi olmayan tedavilerle hastaların daha konforlu bir hayat yaşayabilmeleri mümkün hale getirilmektedir.