El Bileği Ağrılarının Nedenleri Nelerdir?1.3.2021

Ellerinizdeki bileklerinizde uzun süredir ağrı hissediyor olabilirsiniz. Yaşadığınız bu bilek ağrılarının nedenlerini gelin hep birlikte Dr. Selçuk Aydın´ın kişisel sitesinden inceleyin.

İnsan vücudunun en sık kullanılan organları arasında yer alan ellerdir. El bölgelerimize bileklerimizde bazı dönemlerde ağrılar olabilir. Bu ağrılar bir çok hastalığın ön bilgilendiricisi olabilir. Bileklerimizde 27 kemik bulunmaktadır. Yaralanma ve hasar görmeye acık olan bileklerimizde yaşadığımız ağrılar neden olabilir ki?

El Bileği Ağrılarının Nedenleri Nelerdir?

* Karpal tünel sendromu nedeni ile ağrı oluyor olabilir. Bileğinizde bulunan sinir dokularının hasar görmesi nedeniyle işlevini yerine getirememesi nedeniyle ortaya çıkan bu sendrom, kol orta sinirinin bilek ekleminden geçmiş olduğu bölgede oluşabilmektedir.

* Burkulma nedeni ile el bilek bölgenizde ağrı olabilir. Elinizdeki bilek bölgesinde ağrıların meydana gelen en sık karşılaşılan nedenlerden biridir. Burkulma bilek eklemlerinin etrafında bulunan ligamentlerin incinmesi ile olur ve elinizin bir süreliğine hareket etmesini kısıtlayıcıdır.

* Tendinit, tendonlarınızda gerçekleşen bir enfeksiyon nedeni ile bileklerinizde ağrı olabilir. Enfeksiyon durumlarınızda el bileklerinizin etrafında ağrı ile beraber şişlik görülebilir.

* Artrit yani eklem iltihabı. Bir çok nedeni olan eklem iltihabının el bilek eklem bölgesinde yaşanmış olan artroza bağlı olarak gelişimi görülür. Eklemlerdeki zorlanmadan, strese kadar bir çok nedeni olabilir. Eklem iltihaplanması eklem ağrılarının sık olduğu bir haldir.

* Ganglion kist yani iyi huylu kisttir. İçi sıvı dolu olan kapsüllerden oluşan ve bilek bölgesinde şişlikle beraber kendini gösteren sendromdur. Hacim olarak büyüse dahi vücudun diğer bölgelerine yayılmamaktadır.

* Kırılma ve incinme nedeni ile el bilek ağrıları da gözlemlenir. En yaygın olarak karşımıza çıkan hallerdendir. Ortopedik sakatlıklara bağlı olarak düşme sonucu, çekme sonucu, şiddet sonucu oluşan bilek sorunları hareket etmeyide kısıtlamaktadır. Spor salonlarında, spor esnasında aşırı ağırlık kaldırma sonucunda da bilek incinmesi meydana gelebilmektedir.

Yaşadığınız el bileği ağrıları için doktora görünmeniz önerilmektedir.

• Beyin Kanamaları
    Beyini besleyen damarların cidarının yırtılması sonucu,kanın beyin içine sızması ve beyin dokusunun tahrip olması söz konusudur.
  • Boyun Ağrısı ve Fıtık
    Boyun fıtığı sürekli el işi ve aşağı baktırmayı gerektiren omuz ve boyun bağlantısı ile çalışılan işlerde çok fazla çalışılması ile meydana gelen hastalıktır. Boyun fıtığı boyunda tutulma ve ağrı olarak hissedilebilir.
  • Boyun Ağrısı Neden Oluşmaktadır
    Boyunlarda oluşan ağrılar, başınız iel vücudunuz arasında bağlantıyı saptamakta olan boyun bölgesi üzerinden sizleri yormakta ve hareket kabiliyetinizi azaltmaktadır. Başınızı destekleyen boyun sizi dengeli pozisyonda tutacaktır.
  • Sara Nöbetlerinde Ne Yapmalı
    Epilepsi dünya nüfusunun yaklaşık %1?inde görülmektedir. Klinik deneyimlere göre, saklanma oranları çok yüksek olduğu için gerçek epilepsi hastasının ancak yüzde 20?sinin doktora başvurduğu düşünülmektedir.