El Bileği Şikayetleri Olası Nedenleri26.4.2021

El Bileği Şikayetleri Olası Nedenlerinin açıklamaları ile yer verildiği bu içeriğimizi hemen inceleyebilir ve bileklerinizde yaşanan sorunlar için hemen bize ulaşabilirsiniz.

Ellerinizde bilek bölgesindeki sorunlarınızın bir çok nedeni olabilir, Koldan ele yayılan bir ağrı veya elden kola yayılan bir ağrı olması durumunda günlük yaşantınızdaki bazı aktiviteleri gerçekleştiremeyebilirsiniz. Genel anlamı ile elimiz ve bileklerimizde olan ağrılar, şikayetler hayatımızı büyük ölçüde etkileyecektir.

Osteoartrit

Bilek aşınması (artroz) eklem yüzeylerini kaplayan kıkırdağın aşınmasıdır. Kıkırdak hasarı, zaman içinde gelişir ve deformasyon ve sertleşme ile kendisini gösterir. Osteoartritin ilerleyen safhalarında kemik hasarına da görülebilir. Bilek aşınma belirtilerinin nedenleri arasında aşırı zorlama, bilek ekleminin uygunsuz pozisyonlaması veya daha önce geçirilen bir rahatsızlık (travma) olabilir. Aşağıdaki sempomlar görülebilir;

Özellikle sabahları hissedilen eklem sertliği,

- Eklemin şişmesi,

- Dinlenirken veya hareket ettirirken ağrı,

- Elde güç kaybı,

- Eklemden gelen ses,

- Hipertermi (aşırı ısınma)

- Lokal basınç

Romatoid artrit

Romatoid artrit nedeni hala bilinmeyen otoimmun bir hastalıktır. Ancak Avrupa´da yaşayan nüfusun %2´sini etkilediği ve kadınların erkeklere göre 3 kat fazla bu hastalıktan etkilendikleri gözlemlenmiştir. Bu rahatsızlık, bilek de dahil olmak üzere çok sayıda eklem iltihabını içerir. Bu rahatsızlıktan ilk olarak sinovyal zar zarar görür ve zamanla iltihap kemiklere, kıkırdaklara ve bağ dokusuna yayılır. Romatoid artrit genellikle ataklar halinde ilerler ve ataklar arasında ağrı azalır. Bir atak haftalar, bazen aylar sürebilir. Rahatsızlık şiddetlendiğinde, bilek şişer, kızarır ve ısınır. Sabahları bilek sertleşir ve hareketi kısıtlanır.
Aşırı zorlanma

Aşırı yüklenme genellikle bilek iritasyonuna yol açar. Bu tarz iritasyonun çeşitli nedenleri olabilir. En sık rastlanılanı bileğin aşırı zorlanmasıdır. Dinlenirken veya hareket ettirirken kızarıklık, şişme ve ağrı en sık görülen belirtiler arasındadır. Bazı durumlarda ise tenosinovit bile görülebilir.
Tenosinovit

Tendonların ve tendon kılıflarının iltihaplanması birçok kişinin bildiği çok yaygın bir rahatsızlıktır. En bilinen nedenleri arasında, tekrarlı hareketlerden ve ufak yaralanmalardan (mikrotravma) kaynaklanan kronik veya akut aşırı zorlanma sayılabilir. Aşağıdaki belirtiler görülür:

- Tendon ve kas boyunca ağrı

- Hipertermi (aşırı ısınma), şişme, kızarıklık

- Zorlama durumunda ağrı

- Etkilenen tendonun şişmesi

Bağ instabilitesi

Bağ instabilitesi veya aşırı zorlanmadan kaynaklanan stabilizasyon eksikliği hissi özellikle 20 ila 40 yaş arası kadınları etkilemektedir. İnstabil bileği zorlamak, kolun ön kısmına kadar yayılabiliecek ağrıya neden olur. Ek olarak da bilek

Karpal tünel sendromu eldeki sinirlerin sıkışması sonucu oluşur. Rahatsızlığa, karpal tünel denilen bölgenin daralması neden olur. Karpal tünel içinden geçen sinirler, örneğin iltihaplanma veya aşırı gerginlik yüzünden dokuların şişmesi sonucu daralır. Bu da öncelikle - nervus medianus denilen - medyan sinirini etkiler.

Karpal Tünel Sendromu

Bu klinik tablonun tipik bir sonucu, özellikle geceleri görülen aşırı ağrıdır. Eğer bu klinik tablo ilerlerse özellikle başparmak, işaret ve orta parmağı etkileyen ve devamlı hissedilen uyuşukluk hissi de görülür. Sakarlık, zayıflık hissi ve özellikle başparmakta kas kaybına da sıkça rastlanır. Karpal tünel sendromu %80 oranla orta yaşlı kadınlarda görülür.

Burkulma

Elinizin üzerine düşme gibi dolaylı güç uygulama nedeniyle meydana gelen bilek burkulmaları, bağ ve kapsül sistemlerinde gerilme yaratır. Çeşitli ortezler; şişme, hareket ederken ağrı, çürükler, kısıtlı hareket ve güç azalmasına karşı kullanılabilir.