El Bilek Ağrıları26.2.2021

El Bilek Ağrıları ile alakalı sizler için kurumsal sitemizde siz değerli ziyaretçilerimizle paylaştık hemen inceleyebilir ve sorunlarınız için doktorumuza başvurabilirsiniz.

Özellikle masa başı çalışanlarının ve sporcuların da şikayeti olan el bileklerindeki ağrının birden fazla nedeni olabilir. Bilek ağrılarınızın artması ve meydana gelmesi durumunda hemen bir doktora danışmalısınız. Ayrıca bilek ağrıları için bilgi vermek gerekirse;

Ellerinizin bilek bölgelerindeki ağrılar bazı hallerde dayanılmaz bir hal alabilir. Sizi bu ağrılar yorabilir ve canınızı yakabilir. Bu ağrıların birden fazla nedeni olabilir. Ağırlık kaldırırken yaptığınız yanlış hareketler, el kontrollerinizin tam sağlanamaması, masa sandalye pozisyonunuzun yanlış olması, bilek hareketlerinizin sürekli ve aralıksız devam etmesi neden olabilir. Peki bileklerdeki ağrı neden olur?

KİREÇLENME : Daha çok bayanlarda görülebilen kireçlenme hali, el bilek kısmındaki ağrılar arasındaki en temel nedenlerdendir. Genel olarak bakıldığında kişideki kalsiyum eksikliğine bağlı olarak gelişmektedir. Kireçlenme hali ile beraber bileklerde şişlik meydana gelir. Üzerine basıldığında ağrıdaki şiddet artmaktadır.

TENDON İLTİHAPLANMASI : Kişilerin bileklerindeki tendonlarda oluşan iltihaplanmaların sonucunda bileklerde ağrı olabilir. Başparmağınızın köküne dek hissettiğiniz bir ağrınız var ise, tendon iltihaplanmasından kaynaklı olabilir.

BİLİNÇSİZ HAREKETLER : Özellikle spor esnasında karşılaşılan bu türde, spor yapılırken bilmeden yapacağınız ters bir hareket ile bileklerinizde zedelenme yaşayabilirsiniz.

En çok karşılaşılan haller bunlar, tabi bunların yanı sıra masa başı işteki bazı hareketler ve duruş bozuklukları nedeniyle de bileklerde ağrı olabiliyor.

Sizlerde yaşadığınız bilek ağrıları ve farklı sorunlar için doktorumuzdan randevu alabilirsiniz.