Fıtık ve Ağrı Tedavileri4.6.2021

Fıtık ve Ağrı Tedavileri ile ilgili bilgilendirme içeriğimizi sitemizden hemen inceleyebilir ve sorunlarınız için doktorumuzun görev yaptığı hastaneden randevu alabilirsiniz.

Bel fıtığının genel olarak tanımını yapacak olursak, omurlarımızın arasında intervertebral disk ismi verilen pedler yer almaktadır. Omur arasında bulunan her diskin kendine ait çekirdek olarak isimlendirilen sert yapıda, lifli bir dış tabakası ile çevrili olduğu jele benzeyen, yumuşak bir merkezi bulunmaktadır. Bel fıtığında bu diskler amortisör görevinde bulunmaktadır. Disklerin zorlanması, düşme kaynaklı, ağır kaldırma kaynaklı yada farklı bir durumda zorlamanın sonucunda kayma yapması veyahut yırtılması en çok karşılaşılan durumdur. Kayan, yırtılan diskler bel fıtığını oluşturur. Zayıflayan, yırtılan disklerin zorlanarak omuriliklerden çıkması durumunda bazı basınçlar oluşacaktır. Bu basınçlar ise şiddetli ağrıları beraberinde getirebilir.

Sinir basıları bel bölgesinde olsa da ağrılar bel, kalça ve bacak bölgelerinde yaygın olarak görülecektir. İnsanların omurgalarındaki bel kısımlarında 5 adet omur ve disk bulunur. Bunlar vücut ağırlıklarını en çok taşıyan bölümlerimizdir. Son dönemlerde yaşanan rahat dönemin, hareketsiz yaşamın devamında omurlar arasındaki disk eklemlerinin kenarlarında yırtıklar oluşabilmekte ve disk içeriğinin omurilik kanalı içine doğru girmesi ile bacaklarımıza giden sinirlere uyarılar gönderir. Omuriliğe baskı yapması ile ortaya çıkan bu hastalık için aradığınız tüm bilgiler şuanda incelediğiniz web sitemizde bulunan makaleler içerisinde yer almaktadır. Sitemizde kısa bir zaman geçirerek, özellikle faydalı bilgiler menülerini inceleyerek bir çok konu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

FITIK AĞRISI

Fıtık ağrılarının nedenlerinin bir çok farklı nedeni olabilir. Öncelikli olarak ailevi nedenlere dikkat edilir, akabinde aktiviteye bağlı olarak hareketsiz yaşam riski arttıracaktır. En fazla yaşanan hastalıklar arasında olan bel fıtığında disklerin dış kısımlarında yer alan zayıflamalar ve yırtılmalar olabilmektedir.

Diğer nedenlere bakıldığında ise yaşlanma durumu, dejenereasyon durumu, aşırı kilo alma durumu, ağır yük kaldırmadan kaynaklanan ağır gerilim durumları insanların bel fıtığı olmasını tetiklemektedir.

FITIK AĞRISI BELİRTİLERİ

Bir çok belirtisi olabilir. Genellikle kaçkalarda, bacaklarda ve ayaklarda olan ağrılar bel fıtığı ağrılarının belirtisi olmaktadır. En sık rastlanan belirtilere baktığımızda ise kişinin kollarında, bacaklarında, ayaklarında uyuşmalar gözlemlenir. Kaslardaki güçsüzlükler ve hareket ederken zorlanmalarda en önemli belirtiler arasındadır. İktidarsızlık, bel ağrısı, bacaklara vuran ağrılar, çabuk yorulma durumu, idrar tutamama hali, denge kayıpları ve otururken, yürürken yaşanan zorluklar fıtık hastalığının en yoğun rastlandığı belirtiler arasındadır.

FITIK TEDAVİSİ

Fıtık hastalıklarının tedavilerinde doktorların kontrolleri yapılmalı ve tüm detaylar göz önünde olarak belirli bir tedavi planı çıkarılmalıdır. Her hastanın kendine has bir tedavi yöntemi olacaktır. Bel fıtığı doktorları hastaların ağrılarını, sorunlarını öğrenir ve uygun olan tedavi yöntemini uygular.

Sizlerde fıtık tedavileri için hemen incelediğiniz web sitemizdeki doktorumuzun görev yaptığı hastaneden randevu alabilirsiniz.