Fıtık ve Ağrı Tedavisi24.12.2021

Fıtık ve Ağrı Tedavileri ile ilgili detayları doktorumuzun kurumsal web sitesinden hemen inceleyebilir ve bel fıtığı hakkında bilgilere anında erişebilirsiniz.

Bel omurgamızda yer alan 5 adet omur arasındaki disklerin bazı sebeplerden dolayı yıprandığında, yırtıldığında veyahut yerinden kaydığında bel  fıtığı meydana gelmektedir. Bu durumlarda omuriliğe ve omurilikten ayrılan sinirlere baskının olması halinde hissedilmektedir. Birçok nedeni olabilen bel fıtığında, disk içinde yer alan sıvı zamanla ve kişinin yaşının ilerlemesi ile azaldığı görülmektedir. Bele yapılan yüklenme durumlarında diskteki dayanıklılıkta azalacaktır. Özellikle ağır bir eşya kaldırmada, kontrolsüz hareketlerde ani bel hareketlerinde bulunulması ve uzun süre sabit bir şekilde ayakta durmak, uzun süre sabit şekilde oturma, düşme durumları, çarpma durumları gibi travmalara maruz kalındığında bu disklerde yırtılmalar olabiliyor ve bu da bel fıtığını beraberinde getiriyor.

FITIK BELİRTİLERİ

Bel fıtığındaki en önemli ve en çok rastlanan belirti. Kişinin bacağındaki ağrıdır. Tüm bacaya yayılabilen bu ağrı olur olmaz doktora başvurmanızı öneririz. Ancak her ağrı bel fıtığı olduğunuzu göstermeyecektir. Ayrıca ağrı olmadan da bel fıtığı olabilirsiniz. Ancak genellikle bu ağrılar kişilerde görülmekte ve bel fıtığı ben burdayım demektedir. Kişinin bacağının arkasından kalçaya, dizden topuğa kadar bu ağrılar yayılabilmektedir. Hapşurma, ıkınma, öksürme gibi durumlarda omurilikteki basınç artacağı için durumlardaki şiddetler artacatır.

Bel Fıtığında Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Fıtıklarda tedavilerin tamamı kişiye özel olarak uygulanmalıdır. Kişinin fıtık durumuna, Mr sonucu ve diğer tetkiklerin sonuçlarına göre bir yol izlenmelidir. Bel fıtıkları ilerleyici güç kayıpları, idrar ve dışkı tutamama durumları haricinde acil tedavi gerektiren durumlarda acil tedavi görülmesi önerilmektedir. Hastalarımızın birçoğu bel fıtığı sorunlarının giderilmesi için bu saydıklarımızın harici klasmanında bulunanlar adına cerrahi müdahale gerekmeden çözüme ulaştırılmaktadır.

Bel fıtığındaki tedavilerde öncelikli olarak istirahat ilk aşama olacaktır. Uzun süreli değilde kısa süreli istirahatler önerilmektedir. Hareket kısıtlamasının mümkün olduğunca az olması önemlidir. Ciddi ağrısı bulunan hastalarımız kısa süreli yatak istirahatinde bulunmaıdır.

Doktor Selçuk Aydın sizlere Bel Fıtığı sorunlarınızın giderilmesi için en iyi tedavi yöntemlerini sunacaktır.

Diğer tedavi seçenekleri ve daha fazlası için doktorumuzun görev yaptığı hastaneye ait telefon numaraları iletişim sayfasında yer almaktadır. Hemen bu numaralar üzerinden randevu alabilir ve doktorumuza muayene olabilirsiniz.