Kafa Travması Nedir?13.2.2019

Kafa Travması Nedir? Sık karşılaşabileceğimiz bu travma biçimi, yaratabileceği sonuçlar açısından oldukça önemli. Travmalar, beyin dokusunda ciddi yaralanmalar sonucu kalıcı hasarlar bırakabilir. Zamanında ve doğru müdahale, hayat kurtarıcı olabilir.

Kafa travmalı bir hastada ilk müdahale, hasta acil servise veya yoğun bakıma geldiğinde değil, travmanın olduğu yerde başlamalıdır. Hastaya travma anından, devamlı tedavisinin yapılacağı kliniğe gidene kadar transportun her aşamasında sistematik ve hızlı yaşam desteği verilmeli ve sürdürülmelidir. Kafa travması hastalarının yüzde 20´si, ilk travma anında veya transport sırasında kaybediliyor. Buna da en çok düşük tansiyon ve kandaki oksijen düzeyinin yetersizliği sebep oluyor.

Kafaya gelen çok hafif bir darbe dahi çok ağrılı olabilir. Yüz ve kafa derisi vücudun diğer yerlerine göre daha hassastır. Kafa derisinde çok fazla kan damarları bulunduğundan küçük bir kesikten büyük miktarlarda kanama olabilir. Darbe sonucu bir kesik oluşmasa dahi, cilt altına toplanan kan, darbe bölgesinde şişliğe neden olabilir. Bu tehlikeli bir durum değildir ve bir-iki hafta içinde tamamen kaybolur.

Daha ciddi bir hasarı işaret eden belirtiler ise:

* Kaza anını, öncesini ve sonrasını hatırlamakta zorluk,
* Bilinç kaybı, bilinç bulanıklığı,
* Uyku hali, uyandırılamama,
* Bulanık görme,
* Bebekler için, etrafa ilginin azalması,
* Kasılmalar inin olması,
* Denge kaybı, baş dönmesi, baş ağrısı,
* Kulak veya burundan saydam sıvı gelmesi, kulak kanaması.

Eğer kafanıza gelen darbeden sonra yukarıdaki şikayetlerden bir ya da birkaçı oluşursa, derhal en yakın sağlık kurumuna başvurunuz.