Lomber Spondilolistezis Belirtileri Nelerdir ?14.12.2018

Lomber Spondilolistezis Belirtileri Nelerdir ? Gibi soruyu da sıkça tarafımıza iletmekteler hastalarımız. Bu nedenle sitemizde sizlere yine bazı kısa bilgiler aktarmak istedik.

Genellikle çok hareketli olan bel bölgesinin alt omurlarındaki aşırı yüklenmeye bağlı oluşan “stres kırıklarıdır”. Bu kırıklara “spondilolizis” denir.

Yürümekte zorlanma, yürürken sık sık durma isteği, bacaklarda uyuşma hissi, sık giren kramplar ve gece uyanmaya neden olan bacak yanmaları bel kaymasının en yaygın belirtileri arasındadır. Sağlıklı bir belde omurga kemik sistemi birbirinin tam üzerinde iç ve dış yüzeyleri düz bir çizgi oluşturacak şekilde birbirini takip eder. Bel kayması, bu omurga kemik sisteminin birbiri üzerinde kayıp omuriliği sıkıştırması halinde ortaya çıkar. Oldukça sık görülen rahatsızlıklardan birisidir. Bu rahatsızlık zamanında tedavi edilmezse ileri aşamalarında idrar tutamama, cinsellik kaybı, yürüyememe, belden aşağısını hissetmeme gibi rahatsızlıklara da yol açabilir.

Tekrar Belirtmek Gerekirse,
 Bel kayması rahatsızlığının en tipik belirtisi yürürken sık sık durma ihtiyacı hissetmektir. Yürürken birdenbire bacaklarımıza bir ağrı girer ve durmak zorunda kalırız. Biraz dinlendikten sonra tekrar rahatlıkla yürür hale geliriz.  Yürürken çok kısa süreler içerisinde durmak belde bir kanal darlığının işaretidir. Kanal darlığı ise genellikle bel kayması ile de oluşan bir rahatsızlıktır.  Bunun dışında her iki bacakla uzun süre ayakta durmakla, uzun süreli oturmakla oluşan uyuşukluklar ve yanmalar bel kayması için belirti olabilecek niteliktedir.  Geceleri bacaklara sık sık kramp girmesi ve sık sık tutulması yine bel kaymasının bir belirtisi olabilir.

Daha fazlası ve tedavi şekilleri için doktorumuzdan randevu alınız..