Mikrodiskektomi Nedir?27.06.2018

Diskektomi fıtıklaşmış disk parçalarını ve bozulan kısımları çıkarmak, böylece sinir kökünden baskıyı hafifletmek ve ağrıları dindirmek için yapılmaktadır. Disk cerrahisi (klasik bel fıtığı ameliyatı), omurganın üst kısmındaki ciltle 3-5 santim bir kesi yapılarak bazı bağların ve kemik materyallerin alınmasını ve disk parçacıklarının ortadan kaldırılmasını içerir. Mikrodiskektomi´de ise çok daha küçük cilt kesi si yapılır. Kas dokusu çok az sıyrılır, Daha az kemik alınır. Mikrodiskektomi mikroskopik ve mikrocerrahi aletler kullanılarak yapıldığı için sinir zedelenme ihtimali oldukça düşük olmaktadır. Ameliyat sonrası birey daha çabuk günlük yaşantısına dönmektedir.

Mikrodiskektomi genelde hasta şuuru kapalı uyur durumda genel anestezi altındayken ameliyat edilir. Uygulama omurganın etkilenmiş bölgesinin üstündeki ciltte açılmış yaklaşık 1-2 santimlik bir kesi den yapılır. Kas dokusu etkilenmiş diskin altındaki ve üstündeki kemiklerden sıyrılarak alınır, ameliyat mikroskobuyla cerrahi alanı 20-40 oranında büyütme ile omurda, sinir, omurilik ve fıtıklaşmış diski daha net görmek mümkün olmaktadır. Kesi yeri daha sonra içten dikişle kapatılır ve üzerine ufak bir pansuman yapılır. Bel fıtığında uygulanan mikrocerrahi yöntemiyle bireyler ameliyat olduktan altı, yedi saat sonra ayağa kalkıp yürümekte, kişisel ihtiyaçlarını karşılamakta ve bir gece hastanede yattıktan sonra taburcu edilebilmektedir.

Mikrocerrahi Diskektomi Yönteminin Avantajları; bu yöntemle hastaların hastanede kalış süreleri kısa olmaktadır. Mikrodiskektomi ameliyatı sonrası, klasik bel fıtığı ameliyatlarından ağrısı daha azdır. Kan kaybı, iltihaplanma, tekrarlama riskleri daha azdır. Çok kısa sürede günlük yaşantılarına dönebilmektedirler.