Neden Baş Ağrısı Olur?24.8.2020

Beynin kendisi ağrı hissetmeyen organlardan biridir. Ancak beyni beslenen atardamar ve toplardamarların yanı sıra beyin zarı, diş, kulak, burun, sinüs, boğaz, göz, ense ve sırt kasları ağrıya duyarlıdır. Baş ağrısı, tipleri bakımından çok geniş bir yelpazeye sahiptir. Dolayısıyla baş ağrısı nedenleri de pek çok farklı sebepten kaynaklanabilir. Baş ağrısı, kısa süreli ya da farklı bir deyişle akut ve / veya ataklar şeklinde olabileceği gibi kronik de olabilir.

Doğrudan baş ağrısı tablosuyla ortaya çıkan primer baş ağrıları genellikle genetik geçişlidir ve çevresel faktörler ağrı oluşumunu tetikler. Bu tipte görülen baş arılarının nedenlerinin net olarak açıklanabilmesi için nöroloji uzmanının ayrıntılı olarak hastanın anamnezini alması ve hastayı muayene etmesi gerekir. Yaklaşık %10 oranında görülen ve farklı bir sağlık probleminden kaynaklanan sekonder baş ağrılarının nedeninin anlaşılabilmesi için ise odak hastalığın tanısının koyulması gerekir. Baş ağrısının sürekli ve şiddeti artar nitelikte olması durumunda mutlaka hekime başvurulmalıdır. Ayrıca ağrının, kişinin şimdiye kadar hissettiği en şiddetli baş ağrısı olması durumunda da en yakın sağlık kuruluşuna gidilmelidir.

Baş ağrısının şiddeti, ışık ve ses gibi çevresel etkenlerden etkileniyorsa, alınan tedaviye rağmen ağrının yeri ve şiddeti değişiyorsa ağrı, kişinin günlük işlerini olumsuz etkiliyorsa baş ağrısının nedeninin saptanması ve uygun tedavinin düzenlenmesi için mutlaka hekime başvurulmalıdır.