Normal Ağrılar İle Boyun Fıtığı Ağrısı Nasıl Ayırt Edilir?3.1.2020

Boyun ağrınız varsa bunun çeşitli sebepleri olabilir. Bazı durumlarda ensenizin olduğu bölgede olabilen sorunlar kaynaklı da bu ağrı olabilmektedir. Bazı anlarda enseden başınıza, sırtınıza, kollarınıza ve gögüs bölgenize de bu ağrılar inebilir. Boyununuzu bu ağrılardan dolayı hareket ettirmeniz zorlaşabilir. Günlük aktivitelerinizi yapmakta zorlanabilirsiniz.

İşte Boyun Ağrılarına Neden Olan Bazı Hastalıklar

Boyun ağrısına fıtık, disk dejenerasyonu, boyun omurgasında kireçlenme, MAS (Miyofasyal Ağrı Sendromları), strese bağlı tekrarlayan zedelenmeler sebep olabilir. Aşırı kullanmaya bağlı zedelenme sorunlarında tekrarlayan aktiviteler, kötü duruş pozisyonu ve psikolojik stres etkili olur. Uzun süre baş öne ya da yukarı doğru pozisyonda tutularak çalışılması boyun ve sırt ağrılarına neden olabilir. Günümüzün çalışma koşulları gereği masa başı çalışanlarının bilgisayar kullanımının artması da boyun ağrısı şikayetinin artmasına yol açmaktadır. Boyun ağrısı; kola yayılan ağrı, baş ağrısı, boyun tutulması, kolda güç kaybı, ellerde zayıflık, kulak çınlaması, baş dönmesi ve bulanık görme yakınmalara da neden olabilir.

Boyun Ağrısının Çeşitleri

Miyofasyal Ağrı Sendromu (MAS): Miyofasyal ağrı sendromu kronik ağrılı bir hastalıktır. Miyofasyal ağrı sendromu olarak kaslarda hassas noktaları (tetik noktaları) basınç yaparak vücudun bazı bölgelerinde ağrıya neden olur. Buna refere ağrı denir. Vücudun pek çok bölgesinde meydana gelebilir. Lokalize bir kas hastalığı olmasına rağmen yaygın hale de gelebilir. Kişinin kaslarının çalışma sisteminde bir bozukluk vardır. Sonradan ortaya çıkan rahatsızlıklardandır. Her yaşta görülebilen bir hastalıktır. Tamamen tedavi edilebilmesi mümkündür.

Boyun Zedelenmeleri: Boyun omurları (vertebralar), bunların arasındaki kıkırdak dokular, eklem ve bağlar ve boyun kasları kompleks bir şekilde hareket eder. Bu sayede boyun çok yönlü ve hareketli bir yapıya sahiptir. Bu nedenle zedelenmelere çok açıktır. Duruş bozukluğu, yanlış hareket ve kaza gibi travmatik nedenler ile boyunda zedelenmeleri oluşabilir. Yaygın olarak yumuşak doku zedelenmeleri görülse de bir takım ağır yaralanmalar boyun kemiklerinde kırık ya da kaymaya yol açarak omurilik zedelenmelerine de sebep olabilirler.

Boyun Fıtığı: Boyunda 7 adet oldukça küçük omurlar bulunur. Her omur arasında disk denilen kıkırdak doku bulunur. Bu diskler zamanla yıpranıp omurgada dışa doğru taşma yaparak boyun fıtığı oluşmasına neden olur. Fıtıklaşma sonucu sinir kökü ya da omuriliğin üzerine baskı oluşabilir. Boyun fıtığında kola ve ele yayılan şiddetli ve yanıcı ağrı, uyuşma, karıncalanma, ileri vakalarda da el ya da kolda kas güçsüzlüğü görülebilir.

Disk Dejenerasyonu: Boyun omurgasını oluşturan kemiklerin arasında yer alan diskler şok emilimi görevini görür. 40 yaş ve üstünde zamanla diskin normal yapısı bozulmaya başlar. Disk dejenerasyonu daha çok yaşlanmayla birlikte oluşsa da kalıtımsal özellikler, yaşam tarzı, sigara kullanımı, beslenme ve fiziksel aktivitelerden de etkilenir.

Kireçlenme: Yaşlanmayla birlikte boyun omurlarının arasındaki eklemlerin yapısından bozulmalar sonucunda ortaya çıkar. Kireçlenme başın arka kısmında kronik ağrılara yol açar.

Boyun ağrısına yol açan diğer sebepler: Tümörler, enfeksiyonlar ve omurga kemiklerindeki doğuştan olan anomaliler.

Sizlerde bu tip sorunlarla karşı karşıyaysanız hemen doktorumuz Selçuk Aydın´dan randevu talep edebilirsiniz. Web sitemizin iletişim sayfasında doktorumuza randevu alabileceğiniz numaralar yer almaktadır.