Omurga Eğrili Çeşitleri ve Neden Olan Hastalıklar09.07.2018

Omurga Eğrili Çeşitleri ve Neden Olan Hastalıklar ile ilgili kısa bilgilerle içerikleri web sitemizde sizlerle paylaştık.

Omurga eğriliğine değişik birçok hastalık neden olabilir.
Bu bulguya maruz kalan kişilerde eğriliğe neden olan hastalığa bağlı olarak takip ve tedavi değişiklik gösterebilir. Omurga eğriliğine yol açan hastalıklar şu şekilde sıralanabilir;

İdiopatik skolyoz:
Omurga eğriliğinde en çok rastlanan hastalıklardan biridir. Nedeni günümüzde hala belirlenemediği için idiopatik yani nedeni açıklanamayan olarak tanımlanmaktadır.

Nöromusküler skolyoz: İdiopatik skolyozdan sonra görülen ikinci hastalıktır. Bulguya sinir ve kas hastalıkları sebep olur. Hastalıklar beyin ya da omurilik kaynaklı ortaya çıkabilir. Çocuk felci, travmaya bağlı omurilik yaralanmaları sebep olarak sayılabilir. Kas ile alakalı gelişen hastalıklar çocukluktan itibaren başlayabileceği gibi ileri yaşlarda da ortaya çıkabilir.

Konjenital skolyoz: Henüz bebek anne rahmindeyken gelişen bir omurga anomalisidir. Doğuştan ortaya çıktığı için genellikle ilerleyerek devam eder.

Nörofibromatozis: Kemik ve yumuşak dokular ile alakalı olarak gelişen bir rahatsızlıktır. Genellikle beraberinde omurga eğriliği görülür.

Bu hastalıkların haricinde omurga kırıkları, romatizma hastalıkları, metabolik hastalıklar, omurga ile alakalı gelişen enfeksiyonlar ve sendromik genetik hastalıklar da omurga eğriliğine yol açabilir.

Detaylı bilgi ve randevu için iletişim sayfamızı ziyaret ediniz..