Omurilik Tümörü Nedir?22.4.2019

Omurga kanalında veya omurga kemiklerinde oluşan büyümelere, omurga tümörü denir. İntradural tümör olarak bilinen tümör türü omurilik zarında oluşur. Omurga kemiklerini etkileyen tümör türü vertebral tümör olarak adlandırılır.

Omurilik tümörleri, oluşumunda ve gelişiminde farklı belirtiler göstermektedir.  Omurilik tümörü semptomları;

*Tümörün büyümesi nedeni ile bölgee ağrı oluşması
*Sırt ağrısı
*Sıcak ve soğuğa karşı hassasiyet
*Bağırsak ve mesane sorunları
*Yürüme güçlüğü
*Sırt ağrısının geceleri şiddetlenmesi
*Kol ve bacaklarda hissizlik ve güçsüzlük
*Kas zayıflığı

Sırt ağrısı omurilik tümörlerinin en önemli ve en erken beliritisidir. Kalça, bacak, ayak ve kollarıda etkileyebilmektedir. Buna rağmen her sırt ağrısı omurilik tümörü belirtisi değildir. İlerleyici, geceleri artan, aktivite ile ilgisi olmayan sırt ağrılarının yanında daha önce kanser atlatmış olmak ve bulantı kusma gibi kanser belirtileri var ise Beyin Sinir ve Omurilik Cerrahına danışabilirsiniz.

Omurilik tümörleri, omurilik sinirlerinde sıkışmaya neden olabilir. Bu durum tümörlerin bulunduğu bölgede his kaybına neden olur. Bazı durumlarda sinirlerde oluşan hasar kalıcı olabilmektedir. Omurilik tümörü erken teşhis edilebilir ve tedavi edilir ise işlev ve sinir kaybı önlenebilmektedir. Omurilikte oluşan tümörün konumuna bağlı olarak hayati tehlikesi olabilmektedir.

Omurilik tümörünün yaygın bir hastalık olmaması ve belirtilerinin diğer hastalıklar ile benzerik göstermesi nedeni ile göz ardı edilebilmektedir. Bu nedenle doktorunuza tıbbi geçmişi hakkında bilgiler sunmanız faydalı olacaktır. Bunun yanında fiziksel ve nörolojik muayene yapılması önemlidir. Omurilik tümöründen şüphelenildiği takdirde tümörün kesin tanısı ve konumu hakkında bilgi sahibi olmak için Manyetik Rezonans Görüntülemeye başvurulur. MRG omurga ve omurilik sinirleri görüntülerini elde etmk için kullanılabilir.