Parkinson Nedir?29.4.2019

Parkinson ilerleyen yaşlarda ortaya çıkan, dopamin salgılayan hücrelerin azalmasıyla istemsiz hareketlere yol açan bir tür hastalıktır.

Parkinson, ellerde titreme, baş parmakların titremesi, kolları sallayamama,  yataktan kalkmakta zorlanma, ağır yürüme, düşme, hareket zayıflığı, degesizlik, öne doğru eğilme gibi beliritlerle kengini göstermektedir ve bireyin harketlerini kısıtlayan bir hastalıktır.

Parkinsonun en önemli nedenlerinden biri yaşlılıktır. Genellikle 65 yaş üzeri bireylerde kendini göstermekte ve genellikle erkeklerde daha sık görülmektedir. Ailede parkinson öyküsünün bulunması, kırsal yaşam, tarım ilaçları, kafa tramvası, obezite ve stres parkinsonun bilinen diğer nedenlerindendir.

Parkinson tanısı fiziki muane ile konulmaktadır. Parkinson yavaş seyreder bu nedenle hasta daimi olarak doktor kontrolünde olmalıdır.

Konuşarak veya çalan bir şarkıya eşik ederek konuşma pratiği yapılması
Konuşamayan hastalar için alfabe, kelime kartları kullanımı
Tutumu kolay ve kırılmayan malzemelerin kullanımı
Banyo ve tuvaletlere tutacakların konulması

İçeceklerde pipet kullanımı parkinson hastalarının hayatını kolaylaştıracak önlemlerdir.