Sıcak Uygulama20.02.2018

Vücudun bir bölümüne veya tamamına sıcaklık veren ya da sıcaklık yayan birtakım fiziksel ajanlar uygulanmasına sıcak uygulama denir.  Sıcak uygulama, tedavi etmek veya tedaviye yardımcı olmak amacıyla yapılır. Sıcak uygulama için günümüzde kullanılan birçok yöntem vardır. Isı uygulama direkt, endirekt kuru ve nemli yapılabilir.

Sıcak uygulama; ödem ve enflamasyon, romatizmal hastalıklar, ortepedik vakalar, enfekte yaralar, lokal apseler, hemoroit  tedavisinde, perianal ve vajinal enflamasyon tedavisinde uygulanır. Ayrıca böbrek, safra kesesi, bağırsak ve dismenore ağrılarını gidermede de kullanılır. Ancak vazodilatasyonun zararlı olduğu durumlarda, akut enflamasyon varlığında, malign tümör olan hastalarda ve akciğer,kalp,şeker hastalığı olan kişilerde sıcak uygulama kontraendikedir.

Bel ağrısına sıcak iyi gelir mi, çözümüne değinmeden bel ağrısı konusunda sizleri biraz aydınlatayım. Bel ağrıları farklı sebeplerden oluşan ve günlük aktivitelerinizi düzenli yapmanızı engelleyen ve sizi çoğu konuda kısıtlayan ağrıdır. Bu ağrıların farklı sebepleri bulunur.

Bel fıtığı ağrısına sıcak iyi gelir mi ?

Bel ağrılarında sıcak ya da soğuk uygulamalar yapılmaktadır. Ağrıların başladığı andan itibaren kırk sekiz saat içerisinde yarım saatte bir soğuk torbalar içerisinde ya da buz uygulaması yapabilirsiniz. Fakat kırk sekiz saat sonrasında ağrılar hala devam ediyorsa bu sefer sıcak uygulamaya geçebilirsiniz. Hazırladığınız sıcak su torbalarını ağrıyan yere koymanız ağrınızı oldukça hafifleteceklerdir. Hala geçmemesi durumunda sıcak su ile alacağınız bir duş ağrılarınız konusunda sizi oldukça rahatlatacak. Bunların hepsini yaptığım takdirde hala geçmedi gibi sorunlarınız olabilir. Bunları yapmanıza rağmen hala geçmediyse sıcak masaj uygulaması  bunlardan çok daha iyi gelir.  Çünkü masaj vücudun gevşemesine ve rahatlamasına neden olmaktadır. Sıcaksa belinizde ağrıyan yerleri rahatlatlatır. Ameliyatsız tedaviler arasında gelen Masaj Uygulama ile ilgili içeriklerimizi sitemizden inceleyebilirsiniz.

• Radyofrekans
    Radyofrekans İle Bel ve Boyun Fıtığı Tedavisi adı üstünde ameliyatsız bel ağrısı tedavisinde ve özellikle başlangıç düzeyindeki bel fıtığı hastalığının ameliyatsız tedavisinde kullanılır.
  • Lazerle Tedavi
    Tedavi uygulanacak olan hastanın hastaneye yatması söz konusu değildir. Uygulama bir cerrahi merkez veya hastanede gerçekleştirilmekte ve hasta aynı gün evine dönebilmektedir.
  • Ozon Tedavisi
    Oksijeni 02 olarak biliyoruz OZON ise O 3´tür. Yani 99 oksijenden elde edilen bir gaz olup birçok hastalığın tedavisinde kullanılan aktif oksijendir.
  • Spor
    Boyun ve Bel ağrılı hastalarda en çok önerdiğimiz egzersiz yürüyüş, yüzme, sırt üstü yatar pozisyonda bisiklete binme egzersizleridir.