Sırt Fıtığı Ameliyatları05.04.2018

Sırt Fıtığı Ameliyatlarına dair bilgilendirmelerin yer aldığı sayfamızı inceleyebilirsiniz. Tüm soru ve sorunlarınız için sitemizde yer alan SORU SOR menüsü aracılığı ile bize ulaşabilir dilerseniz iletişim sayfasında yer alan numaralarımızdan da doktorumuz SELÇUK AYDIN´dan randevu talebinde bulunabilirsiniz.

İlk yedi omurdan sonra gelen on iki omurun herhangi birinde görülen fıtığa sırt fıtığı denir. Genellikle cerrahi müdahale gerektirmez. Kayan omur civar sinirlere baskı yaparsa ağrı yaratabilir. Sırt fıtığı bazen hiç belirti göstermez. Çoğu zaman aşağıdaki belirtilerden biri veya daha fazlası görülür:

Sırt ağrısı,karında, göğüste veya kasıklarda ağrı görülebilir.Yanma, Batma ve reflekslerde bozulma, denge problemleri belirtileri arasında yer alır.

Sırt fıtığı tedavisi birçok basamaktan oluşur ve acil durumlar dışında-ki bu çok nadir görülür- bu basamakların takip edilmesi en doğru, bilimsel ve ahlaki yöntemdir. İlk basamakta istirahat tedavisi, yani hastanın doğru düzgün bir yatakta ağrıları geçene kadar; sadece tuvalet ve yemek için kalkmak dışında tüm gün yatarak dinlenmesi gerekir. Doğru yatak derken, hastanın yerde veya tahta üzerinde yatmasını veya çok pahalı tam ortopedik yataklar almasını kastetmiyorum. Sadece herhangi marka bir hazır yatak işinizi görür, yeter ki sekiz sene sonra bunu atıp yenisini alın. Sakın ha kanepede filan da yatmayın. Tuvalet demişken, asla alaturka tuvalet değil, klozet kullanmalısınız. Alaturka tuvalet vazgeçemeyeceğiniz bir alışkanlıksa, o zaman yeni geliştirilmiş alçak oturmalı klozetlerden alabilirsiniz.

Sırt fıtığı hastalığına cerrahi yaklaşımlar

- Göğüs kafesi açılarak:çok riski olan grup
- Yandan kaburga alınarak; ağrısı çok
- Omur kolu çıkartarak; orta kireçlenmiş olanlar için uygun değil ve vidalanma gerekebilir
- Sinir deliğinden girilerek; deneyim gerektirir ve daha çok yumuşak olanlar
- Minik kaburga çıkartılması: en fazla tercih edilmesi gereken cerrahi tipi
- Kapalı yöntem; yüksek risk taşır ve deneyim gerektirir
- Sirkumspinal denen sağdan soldan bakı yöntemi: benim en çok kireçlenmeli orta fıtık olgularında tercihimdir
- Omurun arka yan bölümü açılarak dura denen zarın açılımı ile; transdural

Görüldüğü gibi çok sayıda tedavi seçeneği olması doğrunun net olmamasından kaynaklanmaktadır. Sırt fıtığı hastalığı ancak alanında çok deneyimli beyin sinir omurilik cerrahi uzmanı tarafından yapılmaktadır.

Alanında uzman doktorumuzdan randevu için bizi aramaktan çekinmeyin...