Soru Sorun - Bilgi Sahibi Olun

Yenile

Sorulmuş Sorular ve Cevapları

• N**** ***** sordu,
    Lomber intervebtebral disklerde hafif dejeneredir. L2 Vertebrada 13 mm çapında T1A sekansda izointens T2A hiperintens sinyal özelliğinde hemanjiamatöz lezyon izlenmektedir.
    Boyun, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Uzmanı
    Sorunuzun yanıtı ve tedavi seçenekleri için doktorumuzun görev yaptığı hastaneden randevu alabilirsiniz. 0216 634 01 02 numarasını arayarak sizler içinde uygun olan bir zaman diliminde randevu alabilirsiniz.
  • E**** ***** sordu,
    C3-4 düzeyinde diskte dehidratasyona bağlı sinyal kaybı, diffüz bulging, nöral foramenlerde daralma , anterior subaraknoid mesafede obliterasyon mevcuttur. C4-5 düzeyinde diskte dehidratasyona bağlı sinyal kaybı, diffüz bulging, santral protrüzyon, anterior subaraknoid mesafede kısmi obliterasyon, nöral foramenlerde minimal daralma mevcuttur. C5-6 düzeyinde diskte dehidratasyona bağlı sinyal kaybı, diffüz bulging izlenmektedir. C6-7 düzeyinde diskte dehidratasyona bağlı sinyal kaybı, diffüz bulging izlenmektedir Önemli bir şey var mı
  • Y**** ***** sordu,
    Hocam L2_3 ,L3_4 diffüz bilgin ve daralma,L4_5 proteston,tekal kese başı ve daralma,L5_S1 perfüzyon tekal keseye abartıyorsan başı T12 1 cm oluşasın hemanjiom alan
  • S**** ***** sordu,
    İyi günler Çok şiddetli hissettiğim bel ve bacak ağrıları ile hastaneye başvurdum. Çekilen Mr sonucunda diffuz diskal bulging izlendi. Tedavi Seçenekleri nelerdir ilerlemesini durdurmak için neler yapabilirim? Çok tesekkurlet
  • Ö**** ***** sordu,
    Merhaba Doktor bey Raporumu değerlendirmeniz mümkün ise çok sevinirim. Teşekkür ederim iyi çalışmalar. Servikal lordoz düzleşmiştir. C2-3 ,C3-4İntervertebral disk sinyal intensitesi T2A da dejenerasyona sekonder azalmıştır. C3-4 diskinde santral küçük protrüzyon izlendi.Kranioservikal bileşke oluşumları normaldir.Vertebra korpus yükseklikleri ve sinyal yoğunlukları normaldir.Diğer düzeylerde intervertebral disk yükseklik ve sinyalleri tabii olup, posterior konturları düzenlidir.Spinal kord normal kalınlık ve sinyal özellikleri ile izlendi.İntra ya da ekstra tekal kolleksiyon ya da kitle lezyonu saptanmadı.Paravertebral alanlarda patoloji saptanmadı. LOMBER MRG İNCELEMESİLomber lordoz normaldir.Tüm vertebra korpus yükseklikleri ve sinyal yoğunlukları tabiidir.Tüm düzeylerde intervertebral disk yükseklik ve sinyalleri tabii olup, posterior konturları düzenlidir.Nöral foramen genişlikleri tabii olarak izlenmiş olup, nöral kökler serbesttir.Herniasyon bulgusu, spinal korda ya da kök basısı izlenmedi.Konus medullaris L1 vertebra düzeyinde sonlanmaktadır. Filum terminale serbesttir.İntra ve ekstradural kanal içi kitle tespit edilmedi. SONUÇ: Servikal lordoz düzleşmiştir. C2-3 ,C3-4İntervertebral disk sinyal intensitesi T2A da dejenerasyona sekonder azalmıştır. C3-4 diskinde santral küçük protrüzyon izlendi. ** Konus medullaris L1 vertebra düzeyinde sonlanmaktadır Durum_Kodu:S
  • D**** ***** sordu,
    Lomber lordoz düzleşmiştir. Lomber vertabra korpus yükseklikleri, dizilimleri ve sinyal intensiteleri doğaldır. L5 vertabrası kısmen sakralize görünümdedir. İntervertabral eklem aralıkları normaldir. L4-5 disk erken evre dejenere görünümdedir. L4-5 diski anüler fibrillerdeki radial rüptürler eşliğinde kaudale doğru hafif migrede olan santral dar ve küçük subligamantöz protrüzyon dural kese ventraline fokal hafif temas oluşturmaktadır. Nöral foramen genişlikleri tabii olarak izlenmiş olup, nöral kökler serbesttir. İncelenen düzeylerde spinal kanal AP çapları fizyolojik sınırlardadır. Spinal kord normal yerinde konus medüllaris olarak sonlanmaktadır. Kauda equina köklerinin dağılımları simetrik ve tabidir. Paravertebral yumuşak dokular doğal görünümdedir.
  • U**** ***** sordu,
    Lomber aksta açıklığı sağa bakan hafif skolyoz izlenmektedir. İnterveetebral disklerde hidrasyon kaybına bağlı dejenerasyon izlenmektedir L4-5 seviyesinde diffüz bulginge eklenen santral disk protrüsyonu ve af yırtığı izlemekte olup dural kese basılıdır L5-s1 seviyesin de diffüz bulging izlenmektedir İlginize teşekkür ederim iyi çalışmalar Uğur Çöte
  • A**** ***** sordu,
    C4_5 düzeyinde minimal annüler taşma ile birlikte pOsterior santral annüler yırtığın eşlik ettiği disk protizyonu izlenmiş .anterior subaraknoid mesefa basılanmış görünümde. C5_6düzeyi posterior santral minimal disk portizyonu izlenmiş. Subaraknoid mesefe daralmış .C6_7 annüler yırtığın eşlik ettiği disk bulgingi izlenmiş. Subaraknoid mesafe darlmış yazıyor. Hocam bu nedir tam bir bilgi verirmisiniz. Birde bunun üstüne 20 gün fizik tedavi aldım . Ama fizik tedavi devam ederken de bu tutulmalarım oldu . Fizik tedavi bittikten 3 hafta sonra biraz rahatladım fakat hala var ne yapmalıyım
  • Ö**** ***** sordu,
    Hocam merhaba annemin MR sonucu yardımcı olur musunuz .teşekkürler LOMBER SPİNAL MR İNCELEMESİ; Lomber lordoz ve intervertebral eklem aralık genişlikleri tabiidir. Vertebra korpus yükseklikleri korunmuştur. Lomber disklerin sinyal intensiteleri doğaldır. Vertebralarda açıklığı sağa bakan minimal skolyoz izlenmiştir. Faset eklemlerde dejeneratif hipertrofi izlenmiştir. L2-3,L3-4 ve L4-5 seviyelerinde nonkompresif bulging izlenmiştir. L5-S1 seviyesinde santral ağırlıklı minimal bulging ve tekal keseye kısmi indentasyon izlenmiştir. Diğer disk arka konturlarında kanal yönüne anlamlı taşma saptanmamıştır. Nöral foramen genişlikleri tabii olup, nöral kökler serbesttir. İncelenen düzeylerde spinal kanal AP çapları fizyolojik sınırlardadır. Spinal kord normal yerinde konus medüllaris olarak sonlanmaktadır. Kauda equina köklerinin dağılımları simetrik ve tabidir. Paravertebral yumuşak dokular doğal görünümdedir. Vertebralarda milimetrik hemanjiomlar izlenmektedir.
  • s**** ***** sordu,
    hastamızın lomber spinal mr incelemesinde bulgular lomber lordoz doğaldır sıralanım bozukluğu saptanmamıştır vertebra korpus yukseklikleri morfoloji ve meduller kemik intesitesi tabiidir. intervertebral disk morfoloji ve sinyal intensitesi tabi olup disk arka konutlarında kanal yada foramen yönüne taşma görülmemiştir kanal çapları fizyolojiktir spinal kord sonlanimi normaldir