Soru Sorun - Bilgi Sahibi Olun

Yenile

Sorulmuş Sorular ve Cevapları

• tugba genc sordu,
    Merhaba hocam  2 senedir sağ bacagımda ağrı uyuşma var 2013 yılında Mr çektirdim  MR SONUCU  - Lomber lordoz azalmıştır.Hafif skolyoz gelişmiştir. - L4-L5 diskinde hafif T2 dejeneratif sinyal azalması mevcuttur. Diskin arka konturunda anterior epidural mesafeyi  kapatan nöral foramenleri hafifçe daraltan ancak bası oluşturmayan diffüz anüler bulging mevcuttur.   ANcak hiç bir tedavi uyğulamadım belim ve bacagım çok ağrıyor tekrar dr gittim yeniden emar çektirdim ama bişey çıkmadı ama ağrıdan duramıyorum EMG de çektirdim ondanda bişey yok dediler ne yapmam gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim.
    Boyun, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Uzmanı
    Fizik tedavi doktoruna başvurmalısınız. Sorununuz belden değil
  • Gülsüm Çolak sordu,
    Hocam mrhaba,size yazmıştım yine öneriniz doğrultusunda fizik tedavi doktoruna göründüm tekrardan mr istedi sonucum şöyle,Lomber lordoz normaldir.L4L5 diskinde sol ağırlıklı taşma,santral anüler fissür ve küçük santral protrüzyon izlenmiştir,faset eklemler hafif hipertrofiktir.Sol lateral reses daralmıştır.Diskte ayrıca sağ anüler fissür dikkati çekmiştir,yazmakta.ciddi bi durumum varmı bel ve sol bacak ağrım mevcut,bana ne önerirsiniz iyileşmem mümkünmü?
    Boyun, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Uzmanı
    Bence muayene sonucuna göre karar vermek lazım. Ağrılar leğen kemiği eklemşnden de kaynaklanabilir, emarda yazan bulgulara da bağlı olabilir. Emar sonucu çok kötü değil ama yine de muayene bulguları çok önemli
  • Kemal KULOĞLU sordu,
    Lomber lordoz doğaldır. T11 alt L1 üst endüstriyel platoda schmorl nodülleri izlenmektedir L3-4, L4-5, ve L5-S1 intervertebral disk sinyali intensiteleri T2A sekanslarda dejenerasyonu sekonder azalmıştır L3-4 seviyesinde Dural keseye bası oluşturan geniş tabanlı santral disk protruzyonu izlenmektedir L4-5 seviyesinde epidural yağlı planı silen Dural keseye sağ anterolateral kesimde bası oluşturan sağ parasantral disk protruzyonu izlenmektedir L5-S1 seviyesinde epidural yağlı planı silen Dural keseye hafif bası oluşturan bulging mevcuttur Hocam şimdiden teşekkürler sağ bacağımda uyuşma ve biraz yürüyünce ağrı oluyor ama dayanilamayacak kadar değil dik yuruyebiliyorum kuvvet kaybim da yok dedi Dr yaşım 30 ameliyat olmama gerek var mı kilom 72 boyum 1.76
    Boyun, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Uzmanı
    Ameliyata gerek yok. Düzenli yüzme ve fitness yapın, bel kaslarını güçlendirin.
  • Ebru çete sordu,
    Merhabalar, 20 yaşındayım. Yaklaşık bir yıldır sağ kalçama giren ara ara şiddetli ağrılarım oluyor. Çekilen bel mr sonucum aşağıdadır: Lomber lordoz düzleşmiştir Alt lomber disklerde erken dönem dejenerasyon mevcuttur L2-L3 düzeyinde diffüz bulging zemininde bilateral santrolateral foraminal protrüzyona bağlı epidural yap planları daralmıştır. Nöral foramen inferior resses düzeyinden dardır L3-L4 düzeyinde diskte diffüz bulging zemininde solda belirgin bilateral santrolateral protrüzyona bağlı epidurak yağ planları daralmıştır. Solda belirgin nöral foramenler inferior resses düzeyinden dardır. İntra foraminal L4 rutuna inferiordan irrite etmektedir L4-L5 düzeyinde diskte diffüz bulging zemininde sol santrolateral foraminal protrüzyona bağlı tekal sakı indente etmektedir. Solda belirgin nöral foramen inferior inferior resses düzeyinden dardır. İntraforaminal L4 rutuna inferiordan irrite etmektedir. L5-S1 düzeyinde diskte diffüz bulginge bağlı S1 sinirlerini irrite etmektedir. Bilateral nöral foramenler inferior resses düzeyinden dardır. Douglasta yaygın sıvı dikkati çekmiştir. Fizik tedavi doktoru hareketlerime dikkat ederek yüzme ve pilates yaparak antiinflamatuar ilaçlar kullanarak düzelebileğini söyledi. Ameliyatlık bir durum mudur? Bunun gençlerde görülme sebebi nelerdir? Şimdiden teşekkürler.
    Boyun, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Uzmanı
    Ameliyatlık bir durum değildir. Fizik tedavi doktorunuzun dedikleri doğru. Gençlerde görülme sebebi sürekli oturmak, hareketsiz yaşam, spor yapmamak ve kilolu olmaktır.
  • Nazlı boran sordu,
    Mr sonucuna göre; L3-4 ılımlı sol foraminal disk protrüzyonu izlendi. Fizik tedavi şart mı?
    Boyun, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Uzmanı
    Şikayetiniz yoksa gerekmez. Ağrılarınız varsa istirahat, ilaç tedavisi, geçmezse fizik tedavi deneyebilirsiniz
  • Hafize midil sordu,
    Hocam L4-5 düzeyinde dejeneratif diskopati bulguları izlenmektedir L2-3 diskinde minimal bulging izlenmiştir Dural keseye ve sinir köklerine anlamlı basi saptanmamıştır. Nöral foramenler açıktır L3-4 düzeyinde sol parasantral protrüzyon ,Dural keseye ve solda nöral köke basi ,diffüz bulging izlenmektedir .L4-5 düzeyinde diskte diffüz bulging izlenmektedir . Şeklinde emar sonucunu rica etsem değerlendirir misiniz ,şimdiden teşekkür ederim
    Boyun, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Uzmanı
    Bel omurları arasındaki diskler yapısal olarak bozulmuş ve fıtıklaşmış. Ameliyatlık düzeyde henüz değil ama kronik bel ağrılarına yol açar
  • Sadi doğan sordu,
    Sayın hocam iyi günler. Ben 22 yaşında bi polis memuruyum , 4 ay önce ateşli silah yaralanması Sonucu sağ bacağımda his kaybı var ve bileğim dorsi flexion hareketini yapamıyor yapmaya çalıştığımda çok az (1 cm kadar) bi hareket var. Nöroparik ağrılarımda mevcut sinir hasarım hakkında net bişey söylemedi doktorlarım ve sinirime cerrahi müdahalede yapılmadı karbon afo ya mahkum yaşamaktan korkuyorum ağrılarım bitmeyecek mi ve düşük ayağımın iyileşme ihtimali var mı ? Bir anda hayatım alt üst oldu iyileşmek istiyorum nasıl bir yol izlemeliyim ? Saygılar...
    Boyun, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Uzmanı
    Olayın üzerinden 6 ay geçtikten sonra EMG yaptıktan sonra sinir hasarı konusunda bilgi verilebilir. Bu arada rehabilitasyona gitmek lazım.
  • Elmira Ozy sordu,
    Merhaba Benin yiyenim 2 yasinda gidrosefali. ,yurumuyor,moynunu tutamiyor,Yemen yiyemiyor , yutkunamiyor.Ben size beyin sonuc mrt sonucunu getirirsem ameliyat olabilirmi ?olamazmi? soylerseniz,cunku kendileri yurt disinda .olucakca getiricem, ucakta sorun cikarmi hastaligindan
    Boyun, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Uzmanı
    Emar sonuçlarını getirin görelim daha fazla fikir sahibi oluruz.
  • Gamze yılmaz sordu,
    Boyun, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Uzmanı
    Çok farklı organlarda ağır sorunlar geçirmiş bir hastadan bahsediyorsunuz. Bu tür hastaların ağrı polikliniklerine başvurması doğru olacaktır
  • Özden ileri sordu,
    Boyun, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Uzmanı
    2 bölgede bel fıtığı mevcut. L5-S1 mesafesindeki fıtık hafif ama L4-5 bölgesindeki fıtığa cerrahi müdahale gerekebilir.