Tam Kapalı Bel Fıtığı Ameliyatı14.5.2019

Ülkemizin en yaygın problemi olan bel fıtığında tam kapalı ameliyat ile artık çok daha kolay tedavi sağlanabilmektedir.  Bel fıtığı omurganın en sık görülen hastalığıdır. Bireylerin yaklaşık %80 i yaşamları boyunca en az bir kez bel ağrısı çekiyor. Bel fıtığı hastalarında sadece % 3-4 ünün tedavisi ameliyatla yapılmaktadır.

Bel fıtığı ameliyatları yıllardır açık sistem ile yapılamakta idi. Gelişen mikro cerrahi girişimler fıtık ameliyatlarında da kullanılmaya başlayarak bir alternatif oluşturarak hastaların daha erken iyileşmelerine imkan sunmuştur. Son dönemde ise yüksek teknoloji gerektiren tam endoskopik diskektomi adı verilen kapalı bel fıtığı ameliyatları süreçleri daha da kısaltarak hastalara ciddi avantajlar sunmaktadır.

Sadece 0,5 cm´lik bir kesikle yapılan kapalı ameliyat sırasında vücudun içinde organlara zarar vermeden doğal anatomik boşluklardan ilerleyen kamera ile problemli disk saptanıyor ve sağlıklı diske müdahale edilmemesi için Indigo Carmin adı verilen bir madde ile işaretleniyor. Hiçbir dokuya zarar vermeden yapılan ameliyat, enfeksiyon ve yapışıklık gibi sorunlarla karşılaşma riskini de en aza indiriyor.

Tam endoskopik disk ameliyatının, bel fıtığı nedeniyle ameliyat olması gereken birçok hastalaya uygulanabilir. Kapalı bel fıtığı ameliyatlarında çok küçük bir kesi ile yapıldığından daha az doku travması ve kan kaybı olmaktadır. Bu yöntemde ameliyat sahasında yapışıklık olmaması, kilolu hastalarda cerrahi yaklaşım kolaylığı sağlamaktadır. Ameliyat sonrası ağrının çok az olması ve daha kısa iyileşme ve kısa sürede işe dönüş olmaktadır. Bu ameliyatlar ancak deneyimli ve gerekli eğitimlerden geçmiş cerrahlar tarafından ve bu konuda yeterli donanıma ve cerrahi ekibe sahip hastanelerde gerçekleştirilir. Genellikle spinal anestezi veya lokal anestezi tercih edilir. Böylelikle genel anestezi risklerinden uzaklaşılır. Hastanede yatış süresi oldukça kısadır. Hastalar genelde üç saat sonra ayağa kalkabilmekte aynı gün içinde taburcu olabilmektedir. Birkaç gün içinde de rahatlıkla normal hayata dönebilmektedir.

Detaylı bilgi ve doktorumuza danışmak istediğiniz her türlü soru için web sitemizde yer alan numaralarımızdan bize ulaşabilir, randevu talep edebilir ve doktorumuz Selçuk AYDIN´a muayene olabilirsiniz.