Tam Kapalı Boyun Fıtığı Ameliyatları16.03.2018

Tam Kapalı Boyun Fıtığı Ameliyatı ile ilgili öğrenmek isteyeceğiniz bazı bilgilendirmeleri sizlerle paylaşmaktayız. Randevu için iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz.

Boyun fıtığı hastasında eğer ileri derecede güç kaybı yoksa istirahat tedavisi, boyunluk, gerekirse fizik tedavi ve ağrıyı önlemek adına ilaç tedavisi gibi ameliyatsız yöntemler denenmelidir. Bu yöntemlerin fayda sağlamaması, seviyenin ilerlemesi ya da zaten ileri seviyede bir fıtığın olması ve kişinin hayat şartlarını kısıtlaması durumunda cerrahi planlanmalıdır.

Boyun fıtığı teşhisi konulmuş hastaların yaklaşık yüzde 95´i ameliyatsız yöntemlerle tedavi edilebilir. Geri kalan yüzde 5´lik kısım ise cerrahiyi hak eder. Cerrahiyi hak eden hastalarda kolda güç kayıpları, uyuşmalar ve çok şiddetli ağrılar görülür. Boyun fıtığı ameliyatı sırasında sağ elini kullanan cerrahlar boyun sağ ön kısmından, sol elini kullananlar ise boynun sol ön kısmından müdahaleyi gerçekleştirir. Hastanın şikayetlerinin olduğu yere göre yaklaşım şekli belirlenmez. Hastanın şikayeti sol tarafta olsa bile eğer cerrah sağ elini kullanıyorsa boynun sağ ön tarafından çalışır.

Mikrocerrahi dışında tamamen kapalı yöntem olan ve hiç kesi açılmadan yapılan minimal invaziv cerrahi yöntemleri de sıklıkla yaptığımız işlemlerdir.

Boyun fıtığı şikayetleri nelerdir?

Boyun ağrısı, boyun tutulması, kol ağrısı ve kolda güç kaybıdır.

Boyun fıtığı neden olur?

Boyun fıtığında çoğu zaman eskiden yaşanmış bir travmanın etkisi vardır. Çarpma, darbe alma, kaza geçirme gibi... Bunun yanı sıra hareketsiz yaşam ve ters hareket yapmayı da başlıca nedenler arasında sayabiliriz.

Boynum ağrıyor, boyun fıtığı mı var?

Olabilir. Ancak boyun ağrılarının küçük bir kısmı boyun fıtığından kaynaklanır.

Bilgisayar kullanmak boyun fıtığına sebep olur mu?

Boynun uzun süre aynı pozisyonda kalması boyun fıtıklarına, boyun tutulmasına ya da boyun kireçlenmesine neden olabilir. Bilgisayar kullanmak da uzun süre aynı pozisyonda kalmaya müsait bir etkinliktir.