Yaşlılarda Görülen Omurga Eğrilikleri ve Tedavi Yöntemleri7.1.2019

Yaşlı hastalarda görülen omurga eğriliklerinin pek çok nedeni olabilmektedir. Bu durumlarda hastanın tıbbi geçmişi incelenerek gerekli tetkitler yapılarak tanı konulur ve gerekli tedavi programına başlanır.

Omurgada yaklaşık 30 adet omur olarak adlandırılan kemiksel yapı mevcuttur. Omurga vücut hareketliliğini sağlamanın yanı sıra organlarıda korumaktadır ve sinir sisteminin önemli bağlarını barındırır.  Omurgadaki hareketliliği iki omur arasında ki disk ve bağlar oluşturmaktadır. Doğal omurga duruşu arkadan bakıldığında düz olması gerektiği gibi yandan bakıldığında boyun ve bel kısmında hafif C harfi şeklinde olmalıdır. Kimi romatizmal hastalıklarda omurga bu hareket işlevini kaybederek düz bir kemik yapısı almaktadır ve kamburluk oluşmaktadır ancak kamburluğun tek sebebi bu değildir.

Bazen hastanın geçmişte geçirmiş olabileceği kazalara, bazen kireçlenmeye, bazen romatizmal hastalıklar gibi etkenlere bağlı olarak yaşın artması ile birlikte ortaya çıkan skolyozlardır. Kimi zaman aşırı kilolarda omurga eğriliklerine neden olabilmektedir. Hastalar kimi zaman ağrı şikayetleri ile, kimi zaman romatizmal hastalıklar sebebiyle başvurmaktadır.  Hastalar çoğu zaman dış görünüm şikayetinde olmaktadır ancak durum dış görünüşten daha ciddi ve önemlidir.

Sinir sıkışması, omurilik kanalında daralmalar, dar kanala bağlı yürüme güçlükleri kamburlukta görülen ciddi sorunlardır. Tedavi yöntemlerinde temel amaç omurga eğriliğinin düzeltimesinden ziyade baskı altındaki sinirleri rahatlatmaktır. Bu amaçla halk arasında platin olarak adlandırılan tedavi yöntemleri uygulanır.

Detaylı bilgi ve randevu talepleriniz için iletişim sayfasından doktorumuza ulaşabilşrsiniz.